30. Nagy Sándor Ave Mirijam- Cseh Tamás Éva tegnap volt abortusz bizottság előtt, Tóth Xénia üres ujjaimra hasztalan keresek vevőt.

2021-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő szakán. Alkotó tevékenysége főként videóművészetre, textilművekre, installációkra és performanceokra bontható. Állandó témái között szerepel az önmegismerés, az önmagunkkal vívott harcaink, társadalmunk kérdéseire reflektálás. Természetközeli és művi terekben sokszor az emberi test megjelenítésével igyekszik ábrázolni társadalmunk belső feszültségeit. Foglalkoztatja az átváltozás, mint anyagkísérlet, illúziókeltés. Szívesen merít a klasszikus és modern művészettörténeti előzményekből, mely munkák témája az átváltozás vagy éppen az álcázás. Az összművészettel kapcsolódásokat fejezek ki, úgy is tekinthetünk a munkáira, mint mozgó festményekre, a síkból kiszakadt más hordozóval felruházott vizuális térre.

Alkotó neve: Tóth Xénia
Mű neve: Nagy Sándor Ave Mirijam- Cseh Tamás Éva tegnap volt abortusz bizottság előtt, Tóth Xénia üres ujjaimra hasztalan keresek vevőt.
Méret/anyag leírás: akril, vászon, 110x70 cm

A kép egy parafrázis, mely Nagy Sándor Ave Mirjam-angyali üdvözlet címet viselő festményét veszi alapul. Az Ave Mirjam az élet előrehaladását, a szépségeit helyezi előtérbe, a gyermekáldás, csodák megélése, emberi élet betlejesedése kristályosodik ki a műalkotásban. Ezzel szemben a festmény ihletője Cseh Tamás és Másik János a Levél nővéremnek című albumán Bereményi Géza Budapest című dala volt, amely egy általános kórképet ad, úgy ahogy -bár köntösben- Nagy Sándor munkássága is személyes, valamint kórleíró képekről árulkodik. Ám míg az egyik az emberi lét kiteljesedéséről, megnyugvásról mesél nekünk, addig a másik inkább hanyatlásról, bizonytalanságról árulkodik. Ezt a kettősség jelenik meg a festményben.

Becsérték: 150 000 Ft

Ez egy lezárt aukció.További liciteket nem fogadunk.

ELKELT

You can see only your bids because this is a sealed auction

Leírás

2021-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő szakán. Alkotó tevékenysége főként videóművészetre, textilművekre, installációkra és performanceokra bontható. Állandó témái között szerepel az önmegismerés, az önmagunkkal vívott harcaink, társadalmunk kérdéseire reflektálás. Természetközeli és művi terekben sokszor az emberi test megjelenítésével igyekszik ábrázolni társadalmunk belső feszültségeit. Foglalkoztatja az átváltozás, mint anyagkísérlet, illúziókeltés. Szívesen merít a klasszikus és modern művészettörténeti előzményekből, mely munkák témája az átváltozás vagy éppen az álcázás. Az összművészettel kapcsolódásokat fejezek ki, úgy is tekinthetünk a munkáira, mint mozgó festményekre, a síkból kiszakadt más hordozóval felruházott vizuális térre.

Alkotó neve: Tóth Xénia
Mű neve: Nagy Sándor Ave Mirijam- Cseh Tamás Éva tegnap volt abortusz bizottság előtt, Tóth Xénia üres ujjaimra hasztalan keresek vevőt.
Méret/anyag leírás: akril, vászon, 110x70 cm

A kép egy parafrázis, mely Nagy Sándor Ave Mirjam-angyali üdvözlet címet viselő festményét veszi alapul. Az Ave Mirjam az élet előrehaladását, a szépségeit helyezi előtérbe, a gyermekáldás, csodák megélése, emberi élet betlejesedése kristályosodik ki a műalkotásban. Ezzel szemben a festmény ihletője Cseh Tamás és Másik János a Levél nővéremnek című albumán Bereményi Géza Budapest című dala volt, amely egy általános kórképet ad, úgy ahogy -bár köntösben- Nagy Sándor munkássága is személyes, valamint kórleíró képekről árulkodik. Ám míg az egyik az emberi lét kiteljesedéséről, megnyugvásról mesél nekünk, addig a másik inkább hanyatlásról, bizonytalanságról árulkodik. Ezt a kettősség jelenik meg a festményben.

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

„30. Nagy Sándor Ave Mirijam- Cseh Tamás Éva tegnap volt abortusz bizottság előtt, Tóth Xénia üres ujjaimra hasztalan keresek vevőt.” értékelése elsőként

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

crossmenu